Salon optyczny może otworzyć każdy. Nie potrzeba do tego ani pozwoleń, ani specjalnego wykształcenia w tym kierunku. Wystarczy wolna gotówka i znalezienie specjalisty, który będzie prowadził cały biznes. Sklep okulistyczny trzeba jednak w odpowiedni sposób urządzić i wyposażyć. Zadanie to nie należy do najłatwiejszych i najtańszych, ponieważ zarówno oświetlenie, jak i wystrój sporo kosztuje. Jest to jednak gra warta zachodu, ponieważ wadę wzroku można zdiagnozować u ponad połowy polaków.
W jaki jednak sposób urządzić sklep optyczny, na co warto zwrócić uwagę przy wyborze oświetlenia do salonu optycznego i jaki styl wybrać, by przyciągać klientów. Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w artykule poniżej.
Oświetlenie salonu okulistycznego
Kilka lat temu, gdy salonów optycznych nie było zbyt wiele, wystarczył prosty wystrój i specjalista, który potrafił doradzić. Dziś, gdy konkurencja stale się rozwija, trzeba zdecydowanie wyróżniać się na jej tle, gdy chcemy, by biznes dobrze prosperował. Warto zatem podczas remontu postawić na sprawdzone materiały i projekt wnętrza, który sprawi, że salon będzie wyglądał profesjonalnie, a klienci będą czuć się w nim komfortowo.
Panel LED 30×30 24W Easy Fix to funkcjonalna oprawa świetlna z kompletem akcesoriów montażowych. Nowoczesny panel Led sufitowy natynkowy i panel Led podtynkowy.
145.76 zł
Zobacz produktJeśli chcesz, by wnętrze Twojego gabinetu okulistycznego przyciągało klientów, powinieneś:
Jak już zapewne wiesz, odpowiednie oświetlenie może zdziałać cuda. Projektując salon optyczny, należy postawić na naturalne lub białe światło, które sprawia, że ludzie lepiej wyglądają i są bardziej energiczni. Jest to znana sztuczka stosowana nie tylko w salonach optycznych, ale również w sklepach z odzieżą i przymierzalniach.
Oświetlenie ma także za zadanie pomóc dobrać odpowiednie oprawki okularów i zweryfikować dobór szkieł. Klient po założeniu okularów musi mieć pewność, że widzi wyraźnie i nic nie zakłóca pierwszej przymiarki.
Sprawdź nasze inne artykuły o otwarciu własnego biznesu
Wybierając żarówki i oprawy LED, należy się również upewnić, że światło nie będzie zbyt ostre lub punktowe. Powinno być delikatnie przyćmione za np. mleczną osłoną. Można tu także postawić na panele LED 60×60, które oferują odpowiednią ilość rozproszonego światła, idealnie nadającego się do salonu optycznego. Jest to rozwiązanie energooszczędne, wydajne i praktyczne, które będzie służyć przez długie lata.
Oczywiście, jako oświetlenie szafek z okularami należy zastosować kierunkowe lampy LED lub inne rozproszone oświetlenie, które pozwala dostosować kierunek padania światła.
Urządzając salon optyczny, należy pamiętać o spójności pomysłu. Nie wolno skakać z jednego stylu na drugi, ponieważ pomieszczenie nie będzie wyglądać wtedy zbyt atrakcyjnie.
Jeśli zależy Ci na przekazywaniu nowoczesnych rozwiązań optycznych, zadbaj o to, by w Twoim salonie znajdowały się nowoczesne meble i akcesoria. Gdy natomiast chcesz, by Twój wizerunek był bardziej ogólnodostępny, postaw na nieco bardziej klasyczne rozwiązania w białych kolorach. Koniecznie wybierz białe meble, ponieważ podnosi on sprzedaż produktów i działa na emocje klientów. Jest to najtańszy sposób stworzenia przyciągającej ekspozycji w salonie optycznym.
Należy również pamiętać o odpowiednio dobranym oświetleniu. Całościowo, oświetlenie powinno stwarzać przyjemną atmosferę, ponieważ to od niej zależy, czy klienci dokonają zakupu w naszym sklepie.
Kwadratowy ultrapłaski premium Led panel NELIO emituje światło barwy neutralnej o maksymalnej mocy 4400 lumenów. Atest PZH. Gwarancja 5 lat.
Badanie wzroku w salonie okulistycznym jest skomplikowanym procesem wymagającym specjalistycznego sprzętu. Na nic się jednak zda idealny sprzęt, gdy klient nie będzie mógł w idealnych warunkach przetestować nowych okularów. Kluczową rolą gra tu zatem wystrój i oświetlenie, które ma ogromny wpływ na odczucia klientów i jakość wykonywanych badań.
Projektując oświetlenie w sklepie okulistycznym, należy więc stosować się do zasad stworzonych przez specjalistów. Są to:
Zrozumienie mechanizmów dotyczących prezentowania produktów i odczuć klienta jest bardzo ważnym elementem sprzedaży. Prawidłowe zastosowanie tych zasad nie tylko stworzy przyjazne środowisko pracy, ale również sprawi, że klienci będą chętniej dokonywali zakupów.
Artykuł napisany przez Rafał Brzeziński, 29 listopada 2021